Thursday 1 September 2011

Kehebatan KekuasaanNya..

Assalamualaikum wbt..
titipan kali ini ingin menceritaan apa yg saya baca dalam senaskah ALMATHURAT MANZIL MUNJIYAT SYIFA' DAN DOA..saya tertarik dengan maksud bacaan didalamnya yang menceritakan bukti kuasa pencipta kita...MasyaAllah...memang tiada tandingan serta tiada keraguan untuk mentaatiNya..mari sama-sama kita renungkan...

"Dan tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia mencipta kamu dari tanah, kemudian tiba-tiba kamu (menjadi) manusia yang berkembang biak.
Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untuk kamu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya di antara kamu kasih sayang. Sesungguhnya pada yg demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kamu kaum yang berfikir.
Dan diantara kekuasaanNya ialah mencipta langit dan bumi dan berlain-lainnan bahasamu dan warna kulitmu. sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat bagi orang-orang yang mengetahui.
Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah tidurmu di waktu malam dan siang hari dan usahamu mencari sebahagian dari kurniaNya. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mendengarnya.
dan diantara tanda-tanda kekuasaannya, Dia memperlihatkan kepadamu kilat untuk (menimbulkan) ketakutan dan harapan, dan Dia menurunkan air hujan dari langit, lalu menghidupkan bumi dengan air itu sesudah matinya. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mempergunakan akalnya."

so kawan2..hebatkan..cukuplah post saya kali ini...harap ketemu lagi..InsyaAllah...
wasalam.. (^_^)

No comments:

Post a Comment