Tuesday 25 October 2011

TERKENANG YANG LALU

Assalamua'laikum wbt

emm.. actually sya x tau nk create apa kat "belog" saya ari ni.. tapi hati nih.. membuak2 nk tulis.. tangan lak giat ja tekan "tanda2 urup" kat board nih.. nak cita apa yew.. emm... haaa.. bwu tingat.. tadi time kelas 'electronic circuit' saya da karang satu puisi ini.. masa karang uh.. mud sya x da tuk study..dari x ley bising sya wak kuar sehelai ketas then tulisla puisi nih.. sebenarnya time uh sya tingat seseorang.. yang dulu pernah syg sya.. dulu penah rapat ngan sya.. n dulu sentiasa bersama saya.. dia dah mcm seorang kakak dalam hidup saya..emmm..dah la..sya x nak sedih da..mari dengaq..baca n hayati puisi ni...

dia..
tika dulu kau menyayangiku,
kenapa kini kau tinggalkan ku
dia..
tika dulu kau bersamaku,
mengapa kini kau tinggalkanku
dia..
kemana dikau saat diriku jatuh,
dimana dikau saat hatiku luruh
dia..
mata ini tidak penah kering dari meratap pemergianmu
tangan ini tidak pernah jatuh dari terus mencari mu
jiwa ini tidak pernah berhenti merinduimu
apa salahku?
besarkah salahku?
persoalan yang terus memburu diriku..
tiada jawapan yang bertandang difikiranku
Ya Rahman..
ku memohon kepada Mu
ketemukan kami dijalanMu
pelihara kami dalam keredhaanMu
satukan kami dalam satu ikatan
ikatan yang digelar
"ukhwah persahabatan"

---->> entahlah..sya pon x tahu knapa boleh emo sampai macam nih.. maybe terlampau rindu kowt..emm.. saya x nak satu ikatan persahabatan yang diikat putus..bagi saya... jika ikatan yang dikat kian terlerai.. saya akan cuba.. untuk ikatkan kembali..dan jika boleh ikat "mati" <fwenz 4eva> walaupon dalam proses mengikat uh alami ribuan dugaan..jutaan keperitan.. sya tetap nk ikat kembali.. x baikkan kalau putuskan persaudaraan..emm kepada (dia) -- adeq sayang akak selamanya--imysm 4eva n eva--
sini sajalah post sya.. pesan saya.. "bersahabatlah dengan sesiapa sahaja dan bernawaitu lah kerna Allah... InsyaAllah.. persaudaraan yang kita bina uh nnt akan dapat keberkatan DariNya..wallahua'lam..


akhir kata, salam ukhwah.. salam saudara..
wassalam... (^_^)




 

No comments:

Post a Comment